søndag 3. mars 2013

Det skal bli kompost!

Ja, jeg har spurt min mann litt sånn forsiktig om dette siden vi flyttet, men typisk meg sånn i en setting med mange, mange spørsmål hvorav bare havparten får svar, så gjentar jeg de andre ved neste sånne pratestund. Men akkurat denne har jeg ikke fått svar på, så før helga satte jeg det svart på hvitt, jeg vil ha svar på hva din innstilling til dette er.

Og joda, så snart jeg har fått overbevist ham om at det ikke vil bli til sjenanse for oss eller nærmeste nabo, skal jeg få kompost. Jupp, jeg gleder meg. Jeg er klar over at dette blir mye mitt prosjekt, og at jeg derfor kanskje ikke gleder meg like mye når det blir i overkant mye jobb med det på en dag været er kjipt, men det tar vi som det kommer. Jeg snakker varmkompost altså. Ja, noe kaldkompost/ettermodning eller noe sånn blir det også, det får vi se ettersom behovet oppstår.

Så da er jeg igang med undersøkelser, google og lese og lære.

Jeg visste at vi har bosatt oss i en kommune som ikke gir noen form for støtte til hjemmekompost. Jeg visste derimot ikke at vår kommune er den eneste ÅRIM-kommunen som ikke har det, og lurer på om jeg må sende dem et spørsmål om dette. (årim er altså det lokale interkommunale renovasjonsselskapet)

Men kompost skal det bli. Det er nok ikke den helt ideelle tiden å starte opp nå da, midt på vinten, kaldt og is og snø, men jeg skal forberede meg så jeg er klar til våren. for np skal det  bli kompostbinge på mor!

2 kommentarer:

  1. Så spennende, har lyst til å starte opp med dette selv, men ikke kommer igang ennå. Håper du deler på bloggen din hvordan det går videre, og ikke minst gode råd og tips. Kanskje en annen også kan få til dette engang :)

    SvarSlett
  2. Åja, her skal det bli oppdateringer både i beslutningsprosessen, oppstarten og forhåpentligvis skryteinnlegg av "se, så fint det går" (evt frustrasjon om de problemer som oppstår på veien...)

    Jeg er heldig sånn, mine foreldre har drevet med kompost siden... vel, vi flyttet inn i huset i 86, så siden slutten av 80-tallet en plass. Derved kan jeg spørre pappa om råd. Det er verdifullt.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for alle som tar seg tid til å legge igjen et lite spor etter seg :)