torsdag 18. juli 2013

Når man ikke husker helt hva man har sådd…

 

Ja, da kan det blir en og annen overraskelse underveis.

DSC_0534[1]Jeg visste jeg hadde sådd pellargonia. Jeg hadde skrevet det på lappen, og det var jo godt og klart synlig på dem når de begynte å vokse, jeg kjente igjen disse, det var greit.

Så fikk jeg opp minidrivhuset mitt, og satte de ut. Jeg ble etterhvert litt bekymret for dem, tålte de ikke overgangen? De ble jo så røde, og etterhvert mørke i bladene, og jeg leste at slikt kunne skje med blomster som var utsatt for store påkjenninger, jeg mistenkte temperaturforskjellen, og sola.

Så hadde vi besøk av min svigermor her for litt siden, og siden hun også er litt sånn relativt nyfrelst hagegal (hage har hun da alltid hatt, men de siste par årene begynt å få interesse for virkelig å så ting og sånn) og fant frem frøboksen min og viste henne litt hva jeg hadde sådd. (Og viste henne impecta…) og da kom jeg over den tomme pelargonia posen som jeg hadde tatt vare på for å se hvordan denne skulle behandles, så jeg leste kjapt på den.

PELARGON F1 'Black Velvet Rose'  står det på posen. Ja, og i beskrivelsen, at den har grønnsvarte bkader med en lysere kant. Jaha, mao så er det faktisk meningen av disse skal få helt sånne mørke blader. Så vet man det…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for alle som tar seg tid til å legge igjen et lite spor etter seg :)