søndag 3. mars 2013

Da er tomatene i jorden

Tidligere enn noen gang, men årets tomater er i jorden. ja, jeg vet det kan komme til å bli vel mye tomater i vinduskarmene i påvente av gode nok uteforhold, vi får se hva det blir til. Flere av dem er lave da, så det skal være noe gjennomførbart…

For to år siden sådde jeg 5 tomatfrø, som ble fire spirer, som tilslutt ble til 2 planter det faktisk kom tomater på.

I fjor sådde jeg to typer tomater, åtte av hver. Jeg endte med minimalt med tomater, men det var grunnet veldig ugunstige forhold på flere plan.

I år sådde jeg 7 typer tomater, en sådde jeg bare 2 av, de fleste 3 eller 4, og et par sådde jeg 6 av. Det kan potensielt bli litt tomater av dette…

I tillegg har jeg gjort et lite forsøk på sjarlottløk. Ikke allverdens mange, men litt håper jeg det blir. Det er spennende å prøve!

2 kommentarer:

  1. Ho-ho, tomatene i jorda her også. Jeg er fersk på tomater, men den som intet vover vet du :)

    SvarSlett
  2. Mine er ca 15cm nå, var litt sent ute. Var flink i år og sådde bare 2 eller 3 av hver (jeg lider av et skrekkelig tilfelle av utvelgingsvegring! -så slipper jeg å drepe noen! :))6-7 sorter. Håper på myyye bedre tomatvær i år enn i fjor. Neste år! Da! Ja da, må jeg da ha fått drivhus!?!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for alle som tar seg tid til å legge igjen et lite spor etter seg :)