søndag 27. januar 2013

Den andre impecta-ordren…

Ja, jeg klarte meg jo ikke med en ordre, må vite, og derved ble det en til, som kom i postkassa på torsdag, og noen av frøene er i jorden

Det som kom er:
SLANGGURKA 'Marketmore 76'
BATAVIASALLAT 'Lollo Rossa'
MOROT 'Nantes 2'
LITEN TAGETES 'Red Gem'
BOLLVIVA
CHILIPEPPAR 'Hungarian Yellow Wax Hot'
CHILIPEPPAR 'Jalapeño'
KÖRSBÄRSTOMAT 'Tumbling Tom Yellow'
BUKETTVIOL 'White Perfection'
BRYTSOCKERÄRT 'Delikett'
ITALIENSK RUCOLA
JÄTTESOLROS 'Giganteus'

Chilien og fiolen ble sådd i går.

På kjøkkenbenken ser jeg de aller første øøøøøøørsmå tegn til at stemorsblomstene jeg sådde sist helg begynner å tenke på å spire. Fint om de er i planterom-størrelse til neste helg, da frigjør jeg plass til tre potter til på kjøkkenbenken, og det er fint, for neste helg er det februar og jeg har en del poser som det står forkultivering fra februar på…

Jeg har lurt litt på å evt prøve å så litt salat, på planterommet. Bare en liten prøve, se om det lar seg gjennomføre. Fjorårets forsøk på å dyrke litt salat druknet egentlig, så det var ikke noen suksess i alle fall, men året før hadde vi en veldig liten minisalat-suksess.

1 kommentar:

  1. Så spennende! Dette blir det mange fine planter av. Lykke til:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for alle som tar seg tid til å legge igjen et lite spor etter seg :)